سرخط خبرها

موفقیت فیلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی تاتنهام | فیلم‌نامه «صورتگر» رامین حسین‌پور جایزه برد

  • کد خبر: ۱۸۰۲۱۳
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
موفقیت فیلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی تاتنهام | فیلم‌نامه «صورتگر» رامین حسین‌پور جایزه برد
رامین حسین‌پور با ویدیو آرت «صورتگر» برنده بهترین فیلم‌نامه مستند «جشنواره جوایز فیلم پادشاه» در ماه اوت شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هدف «جشنواره جوایز فیلم پادشاه» شناخت افراد خلاق و بااستعداد است و هر دو ماه شش اثر را گلچین می‌کند و در آخر سال میلادی در تمام شهرهای اروپایی به نمایش می‌گذارد و در نهایت یک اثر منتخب جشنواره می‌شود و در مطبوعات کشور انگلستان مطرح می‌شود و به نفر اول فستیوال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

ویدیو آرت «صورتگر» به نویسندگی، کارگردانی و آهنگ‌سازی رامین حسین‌پور در آخرین دستاورد خود برنده نشان افتخار بهترین کارگردانی لندن و بهترین ویدیو تلفیقی جشنواره هنری برلین شد. دیگر دستاورد این ویدیو آرت برنده شدن در بیش از ۴۰ فستیوال بین‌المللی در بخش‌های طراحی صحنه، تهیه‌کنندگی، کارگردانی، نویسندگی، معماری، تمدن، کانسپت، بهترین خواننده، آهنگ‌سازی، نوازندگی، موسیقی متن، بهترین موزیک ویدیو، فیلم کوتاه مستند بوده است.

ویدیو آرت «صورتگر» در فهرست IMDb جزء ۵۰ اثر برگزیده این سایت در ژانر مستند قرار گرفته است و سایت IMDb رامین حسین‌پور را به‌عنوان هنرمندی دارای چندین استعداد معرفی کرده است.

«صورتگر» سال ۱۴۰۰ تحت مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته شده و آهنگ‌سازی، تنظیم، خوانندگی و نوازندگی گیتار الکتریک آن نیز برعهده رامین حسین‌پور بوده است.

رامین حسین‌پور دانش‌آموخته معماری، موسیقی و سینماست که در حوزه معماری به‌عنوان طراح، مدرس، نویسنده و در حوزه موسیقی به‌عنوان شاعر، آهنگ‌ساز، تنظیم‌کننده و نوازنده شناخته می‌شود. وی همچنین در حوزه سینما نیز به‌عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و همچنین کانسپتچوال آرتیست مطرح است، چنان‌که در مجله European Art house Cinema Day از او تقدیر شده است.

حسین‌پور سال ۹۴ با تلفیق هنر معماری، موسیقی و سینما دو اثر با نام‌های «غنیمت» و «اشتیاق» تولید کرد که در برخی فستیوال‌های بین‌المللی به‌عنوان فینالیست حضور پیدا کرده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->